- Komerční sdělení -zpravy

Jak přes Vánoce nepřibrat? Radí odbornice na stravování

Velký manuál, jak přistupovat k jídlu.

Vánoce jsou z pohledu gastronomie a jídla svátky hojnosti. Stoly překypují dobrým jídlem, různými druhy koláčů, ovocem, oříšky a různými pamlsky.

Když se k tomu přidá několikadenní lenošení před televizí, není divu, že po svátcích zapínáme knoflík na kalhotách vleže. I vy si říkáte, že tento rok se zapřete a už tomu všemu nějak odoláte? Možná budete překvapeni, ale opravdu k tomu stačí jen málo.

Pár zaručených tipů nabízejí gastrokonzultantka a odbornice na zbožíznalství Silvia Horecká a výživová poradkyně Martina Dvořáková, která sestavuje jídelníček i mnohým Slovenské a českým celebritám.

Připravte si tradiční jídla zdravější

I vy patříte k těm lidem, které trápí každé kilo navíc, ale alespoň během vánočních svátcích se nechtějí vzdát tradičních dobrot?

Nemusíte si je odpírat, ale zkuste si je tohoto roku připravit trochu jinak a zdravější, například s použitím menšího množství cukru či s přidáním podílu bílkovin.

Takovým zdravějším způsobem si lze upravit množství jídel, bez kterých si neumíme Vánoce ani představit, a zároveň se nemusíme bát přibírání.

Například si namísto klasického bramborového salátu s kaprem připravte pečeného pstruha, který má méně tuku, a k němu si naservírujte batátová-dýňový salát.

„Batatas mají nižší obsah cukru a nemají tak vysoký glykemický index. To znamená, že se po jídle nebudete cítit unavení a zároveň nebudete mít chuť dát si po jídle ještě něco sladké, „vysvětluje specialistka na stravování Martina Dvořáková.

zeny
- Reklama -pr clanek

Mohlo by Vás zajímat

Redakční přehled