- Komerční sdělení -zpravy

Fitness trenérka: Pokud se začínáme přejídat, zastavme se a udělejme dvaatřicet dřepů

Sedláčková sama bojovala s nadváhou.
Lidé vás zaregistrovali zejména v televizní show, ve které jste pomáhali hubnout soutěžícím s nadváhou nebo obezitou. Jak šou po čase hodnotíte?

Soňa Sedláčková (39)

je autorkou vzdělávacího a sportovního systému SOM zaměřeného na zdravý životní styl a rozvoj jedinců.

Už 30 let studuje, zkoumá a působí v oblastech sportu, pohybu, ekonomiky, psychologie a vizionářského světa.

V roce 2018 ji veřejnost zaregistrovala díky televizní show Největší vítěz.

V současnosti je také ambasadorkou projektu Index zdraví, online nástroje dostupného každému, který pomáhá lidem najít rovnováhu a dopracovat se ke zdravějšímu životnímu stylu.

Účast v televizní show byla krásná a velká zkušenost. Měla jsem možnost vidět, co všechno tělo dokáže, co opravdu dokáží lidé, když chtějí a když na to mají vytvořený prostor a podmínky.

Lepší příležitost se mi ani nemohla naskytnout, byl to sice velmi náročný, ale krásný projekt.

Změnilo se u vás něco po této zkušenosti?

V mém životě se změnilo mnoho věcí. Jednou z nich je například to, že jsem dostala druhý dech na pokračování v projektu SOM.

Věnuji se mu nyní více a vytvářím stále nové myšlenky a projekty jak jej posunout ještě dál a více zpopularizovat mezi lidmi. Nejen projekt, ale celkově přístup ke svému životnímu stylu.

V čem spočívají hlavní principy vaší tréninkové metody a filozofie?

Principů je v ní několik. V první řadě vedeme lidi k tomu, aby se nehýbali jen proto, aby byly fyzicky zdraví a hubli nebo měnili své tělo.

Měly by si své tělo uvědomovat a přátelit se s ním, protože s ním musí žít celý život. Někdy si Přivozují deprese tím, že své tělo nemáme rádi, že ho až nesnášíme. To není správná cesta.

Tento program jsme vytvořili tak, aby z něj člověk získal vše, co potřebuje. Někdy je lepší absolvovat kardiotrénink, jindy silový, resp. rýsovací trénink, ale často se v tom klienti nevědí zorientovat.

Některé tréninky se zaměřují na konkrétní svalové partie jako nohy či břicho, jiné jsou zaměřeny na kardiocvičenia a další na kondici. U každého typu tréninku zabírají i jiné druhy svalů, tělo tak dostane vše, co potřebuje.

V rámci našeho tréninku najde člověk všechno na to, aby dosáhl žádaný výsledek a cítil se fyzicky i psychicky zdravý.

Trenér ho doprovází a stará se, aby klient cvičil správně, sleduje ho a pomáhá mu. Já sama jsem nedávno oslavila 39 let a cítím, že jsem díky tréninkem v nejlepší životní kondici.

Pro koho je trénink určen?

Je velmi všestranný. Cvičit na základě těchto principů mohou mladší i starší, muži i ženy.

Muži oceňují nabírání kondice, ženy hubnutí. Nejvíce naše tréninky navštěvují lidé od 25 let, ale přicházejí k nám i výkonnostní sportovci.

Sportu se věnujete celý život, ale zažili jste období, kdy jste měli nadváhu. Jak se to mohlo stát?

Velmi jednoduše. Při své práci se ptám lidí, jak mohli přibrat a jejich odpovědi jsou podobné. Zjednodušeně lze říci, že na chvíli zapomněli na vědom pocit ze sebe.

Trápily se tím, že něco nefunguje nebo se nedaří, a zapomněli vnímat a vidět sami sebe. Pak se v ideálním případě probudili a začali si uvědomovat, jak vypadají a jak se cítí. Mně se stalo totéž. U lidí je to běžný jev, ale u každého z nás se projevuje jinak.

zeny
- Reklama -pr clanek

Mohlo by Vás zajímat

Redakční přehled